1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25"> فواید کلم بروکلی برای پوست صورت
مطالب جالب و خواندني - هستي ناصري
فواید کلم بروکلی برای پوست صورت

خاصیت های کلم بروکلی

کلم بروکلی چه خواصی دارد؟

سرطان

بروکلی برای جلوگیری از انواع سرطان بسیار مهم می باشد. سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان پروستات و سرطان روده از جمله بیماری هایی می باشد که شما می توانید با خوردن کلم بروکلی از بروز آن پیشگیری کنید.

بروکلی برای سرطان رحم و سینه نیز بسیار مفید می باشد چرا که باعث می شود تا استروژن اضافه از بدن دفع شود.

کلم بروکلی دارای ترکیبات ضد سرطان مانند گلوکورافانین، دی ایندولیل‌متان، بتاکاروتن و سلنیوم می باشد.



 

 

سم زدایی

در کلم بروکلی ویتامین ث، سولفور و آمینو اسید وجود دارد که این سبزی خوشمزه را به عنوان یک سم زدای قوی معرفی می کند.

کلم بروکلی باعث می شود تا رادیکال های آزاد از بدن انسان نابود شوند. باعث پاکسازی خون شده و سموم مختلف را از بدن خارج می کند.

 

 

مراقبت از پوست

کلم بروکلی به دلیل داشتن ترکیباتی چون بتاکاروتن و ویتامین ث و همچنین وجود ویتامین ای و ب می تواند برای مراقبت از پوست مفید باشد.

گلوکورافانین یک ماده در کلم بروکلی می باشد که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست کاربرد دارد. اگر می خواهید در معرض نور خورشید قرار بگیرید سعی کنید از کلم بروکلی به عنوان محافظ پوست خود استفاده کنید.

 

 

اختلالات معده

بروکلی به دلیل داشتن فیبر می تواند به عنوان یک سبزی مقوی در درمان اختلالات معده باشدیبوست باعث ایجاد اختلالات معده می شود. شما می توانید به راحتی با خوردن کلم بروکلی فیبر زیادی دریافت کنید. فیبر باعث می شود تا آب بدن حفظ شود و حرکات روده به درستی انجام گیرد. منیزیم و ویتامین های موجود در کلم بروکلی باعث جلوگیری از اسیدی شدن معده می شود.

 

 

بیماری های قلبی

علاوه آنتی اکسیدان های موجود در کلم بروکلی، وجود بتاکاروتن و فیبر موجود در این سبزی باعث می شود تا فشار خون کنترل شده و کلسترول بد کاهش پیدا کنداین امر باعث می شود تا بروز بیماری های قلبی کم شود. کلم بروکلی باعثکاهش سموم کیسه صفرا می شود، کاهش سموم کیسه صفرا باعث کاهش کلسترول بدن شده و سلامت قلب تضمین می شود. کلم بروکلی با توجه به خواصی که دارد باعث می شود تا جریان خون در بدن به درستی انجام شود و باعث کاهش استرسمی شود.

 

 

مراقبت از چشم و آب مروارید

کلم بروکلی دارای ترکیبات زاگزانتین، بتاکروتن، ویتامین ث و آ و فسفر می باشد که باعث می شود تا سلامت چشم تضمین شود. اگر می خواهید از بیماری های چشمی مانند آب مروارید در امان باشید کلم بروکلی بخورید.

 

 

ایمنی

کلم بروکلی با توجه به ترکیبات قوی که دارد باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود و برای مقابله با بیماری های عفونی بسیار کار آمد است.

 

 

سلامت استخوان

کلم بروکلی دارای مواد مغذی زیادی می باشد، منیزیم، زینک و فسفر در کلم بروکلی به وفور یافت می شود. این چند ماده برای سلامت استخوان های کودکان و کهنسالان بسیار مفید می باشد. اگر می خواهید از پوکی استخوان در امان باشید بهتر است از کلم بروکلی استفاده کنید.

 

 

بارداری

کلم بروکلی به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد باعث می شود تا برای زنان باردار بسیار مفید باشد. کلسیم، ویتامین، آنتی اکسیدان، آهن و فسفر در کلم بروکلی یافت می شود.

اگر می خواهید یک رژیم مناسب داشته باشید بهتر است از کلم بروکلی استفاده کنید. فیبر موجود در کلم بروکلی برای زنان باردار بسیار موثر است. فولات موجود در این سبزی باعث می شود تا نقصی در لوله عصبی خانم باردار ایجاد نشود.

 

 

فشار خون بالا

در کلم بروکلی ماده ای به نام کروم یافت می شود. این ماده باعث می شود تا قندخون و فشار خون شما تنظیم شود. ویتامین های مورد نیاز برای جلوگیری از فشار خون در کلم بروکلی وجود دارد. همچنین این سبزی دارای فیبر و اسیدهای چرب امگا سه می باشد که باعث کنترل فشار خون می شود.

 

 

کم خونی

کم بودن آهن در بدن باعث ایجاد کم خونی می شود. کلم بروکلی به دلیل داشتن مس باعث می شود تا از کم خونی پیشگیری کند. شما برای پیشگیری از کم خونی بهتر است از کلم بروکلی استفاده کنید چرا که باعث می شود تا افزایش اکسیژن رسانی در بدن به درستی شکل بگیرد. مس موجود در کلم بروکلی باعث می شود تا عملکرد گلبول های قرمز در بدن به درستی شکل گرفته و مانع از کم خونی شود.

 

 

بهترین ضد آفتاب

اگر عصاره کلم بروکلی را به صورت موضعی بر روی پوست خود قرار دهید می تواند به عنوان یک ضد آفتاب قوی در برابر اشعه خورشید عمل کنید. در کلم بروکلی ماده ای به نام سولفورفان وجود دارد که باعث کاهش قرمزی و التهاب پوستنیز می شود. اگر می خواهید از کرم های ضدآفتاب معمولی استفاده کنید باید بدانید تاثیر کلم بروکلی بیشتر است.

 

 

حفاظت از پوست در برابر سرطان

اگر همیشه در معرض نور خورشید قرار دارید بهتر است به سلامت پوست خود اهمیت دهید، استفاده از کلم بروکلی به دلیل داشتن سولفورفان برای سلامت پوست مفید می باشد. اگر می خواهید از ابتلا به سرطان پوست در امان باشید بهتر است از کلم بروکلی استفاده کنید.

 

 

افزایش رشد مو

اگر می خواهید رشد موهای مناسبی داشته باشید حتما از کلم بروکلی استفاده کنید چرا که حاوی ویتامین آ ، سی و کلسیم می باشد. ویتامین های گفته شده به عنوان مرطوب کننده طبیعی و نرم کننده ی پوست عمل کرده و برای افزایش رشد مو موثر است.

 

 

تقویت فولیکول های مو

استفاده از روغن دانه ی بروکلی برای سلامت پوست و مو بسیار مفید می باشد. روغن مذکور دارای ویتامین سی و ب ۶می باشد که برای سلامت موها بسیار مفید است.

 

 

مبارزه با ریزش مو

ریزش مو یک مشکلی جدی در افراد می باشد، خیلی از افراد با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن دانه ی بروکلی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مناسب باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

ویتامین ب مخصوصا ویتامین ب۶ موجود در کلم بروکلی باعث کاهش استرس در افراد می شود. یکی از عواملی که باعث ریزش مو می شود استرس است. شما ابتدا می بایست به سلامت روح و روان خود اهمیت دهید. اگر می خواهید موهای مناسبی داشته باشید که ریزش آن به کمترین حد ممکن برسد بهتر است از کلم بروکلی استفاده کنید.

 

 

به موها درخشش و جلا می دهد

استفاده از روغن دانه ی بروکلی به دلیل ترکیب اسیدهای چرب آن می تواند باعث درخشش موهای شما شود. روغن دانه ی بروکلی دارای اسید چرب امگا ۹ می باشد که به عنوان اسید اروسیک شناخته می شود و باعث درخشش موها می شود. اگر می خواهید از موهای درخشان لذت ببرید می توانید از روغن دانه ی بروکلی استفاده کنید.

 

 

سیستم عصبی سالم

مقادیر زیاد کلم بروکلی باعث می شود تا سیستم عصبی انسان سالم باقی بماند. اگر می خواهید مغز شما عملکرد مناسبی داشته باشد بهتر است از کلم بروکلی استفاده کنید.

 

 

منبع فوق العاده‌ی فیبر است

کلم بروکلی به عنوان یک سبزی عالی برای لاغری شناخته می شود، کلم بروکلی دارای فیبر فراوان بوده که به کاهش وزننیز کمک می کند. فیبر موجود در کلم بروکلی محلول و غیرمحلول می باشد که برای جلوگیری از بیماری یبوست مفید است. کلم بروکلی باعث می شود تا قند خون متعادل شود. شما می توانید از کلم بروکلی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید.

 

 

برای لاغری مفید است

آب زیاد در کلم بروکلی باعث می شود تا بدن احساس سیری داشته باشد، همچنین کلم بروکلی به عنوان یک سبزی کم کالری شناخته می شود. شما می توانید با خوردن کلم بروکلی به لاغری نیز فکر کنید.

 

 

جلوگیری از یبوست دوران بارداری

یکی از مشکلاتی که زنان در دوران بارداری با آن مواجه می شوند بیماری یبوست می باشد. کلم بروکلی باعث ایجاد تغییرات هورمونی و تغییرات متابولیکی در روده می شود. همچنین کلم بروکلی دارای فیبر می باشد که باعث می شود تا آب بدن حفظ شده و حرکات روده تنظیم شود.

 

 

برای سلامت چشم مفید است

کلم بروکلی به مانند هویج دارای بتاکاروتن می باشد که باعث بهبود بینایی می شود. اگر می خواهید بیماری های چشمی خود را کاهش دهید ویتامین آ را به همراه کلم بروکلی میل کنید.

 

 

منجر به کاهش فشار خون می شود

کلم بروکلی برای کاهش فشار خون موثر است، این سبزی دارای کورستین می باشد که باعث کاهش فشار خون می شود.

 

 

اثرات مضر شکر را کاهش می دهد

شکر به عنوان سم سفید شناخته شده است و برای سلامت انسان بسیار مضر است. چرا که مصرف زیاد شکر باعث می شود تا برخی پلاکت ها در رگ های خونی جمع شده و باعث گرفتگی عروق می شود. کلم بروکلی باعث می شود تا اثرات مضرات شکر کمتر شود.

 

 

دیابت را درمان می کند

کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند می توانند از کلم بروکلی برای کنترل آن استفاده کنند چرا که کلم بروکلی دارای قند بسیار کمی می باشد. شما می توانید کلم بروکلی را در رژیم خود قرار دهید.

 

 

قوای جنسی در مردان را افزایش می دهد

کلم بروکلی برای سلامت مردان بسیار مفید است، کلم بروکلی با توجه به خواص بی نظیر خود برای جلوگیری از سرطان پروستات بسیار مفید می باشد. اگر می خواهید قوای جنسی خود را تقویت کنید بهتر است از کلم بروکلی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 

 

برای جلوگیری از تهوع خوب است

کلم بروکلی به دلیل داشتن انواع ویتامین گروه ب باعث می شود تا برای جلوگیری از تهوع بسیار مفید باشد، مادران بارداری که در ابتدای بارداری خود دچار حالت تهوع می شوند بهتر است از کلم بروکلی برای رفع این مشکل استفاده کنند.

منبع: کلم بروکلی برای پوست

(0) نظر
برچسب ها : کلم بروکلی
صفحه نخست پست الکترونیک وبلاگ تبیان
نوشته های پیشین
هفته دوم مهر 1402 هفته سوم اردیبهشت 1400 هفته اول شهریور 1399 هفته سوم خرداد 1399 هفته دوم خرداد 1399 هفته اول خرداد 1399 هفته سوم اردیبهشت 1399 هفته اول اردیبهشت 1399 هفته چهارم فروردین 1399 هفته سوم فروردین 1399 هفته دوم فروردین 1399 هفته اول فروردین 1399 هفته چهارم اسفند 1398 هفته دوم اسفند 1398 هفته اول اسفند 1398 هفته چهارم بهمن 1398 هفته سوم بهمن 1398 هفته دوم بهمن 1398 هفته اول بهمن 1398 هفته چهارم دی 1398 هفته سوم دی 1398 هفته دوم دی 1398 هفته اول دی 1398 هفته چهارم آذر 1398 هفته سوم آذر 1398 هفته دوم آذر 1398 هفته اول آذر 1398 هفته سوم آبان 1398 هفته دوم آبان 1398 هفته اول آبان 1398 هفته چهارم مهر 1398 هفته سوم مهر 1398 هفته دوم مهر 1398 هفته اول مهر 1398 هفته چهارم شهریور 1398 هفته سوم شهریور 1398 هفته اول شهریور 1397 هفته چهارم مرداد 1397 هفته سوم مرداد 1397 هفته دوم مرداد 1397 هفته اول مرداد 1397 هفته چهارم تیر 1397 هفته سوم تیر 1397 هفته دوم تیر 1397 هفته اول تیر 1397 هفته اول اردیبهشت 1397 هفته چهارم بهمن 1396 هفته سوم آبان 1396 هفته سوم تیر 1396 هفته چهارم خرداد 1396 هفته سوم خرداد 1396 هفته اول خرداد 1396 هفته سوم اردیبهشت 1396 هفته اول اردیبهشت 1396 هفته چهارم فروردین 1396 هفته سوم فروردین 1396 هفته دوم فروردین 1396 هفته اول فروردین 1396 هفته چهارم اسفند 1395 هفته دوم اسفند 1395 هفته چهارم بهمن 1395 هفته سوم دی 1395 هفته دوم دی 1395 هفته چهارم مرداد 1395 هفته چهارم دی 1393
موضوعات
سلامتی (124) تغذیه سالم (49) تناسب اندام (44) اس ام اس (24) زیبایی (20) سبک زندگی (17) آشپزی (13) موفقیت (11) پوست (10) تعبیر خواب (8) گردشگری (8) گیاهان دارویی (7) شعر (6) وب سایت و سئو (5) سلامت روان (5) موفقیت شخصی (4) عاشقانه (4) ماه مبارک رمضان (3) سلامتی علائم بیماری سرطان (2) سئو (2) انشا (2) سخنان بزرگان (2) سلامت (2) جالب و خواندنی (2) دعا و مناجات (2) اخبار اقتصادی (2) سرگرمی (2) کسب درآمد (1) وب سایت (1) اخبار دانشگاهی (0) تغذیه پرندگان (0) بدون موضوع (41)
صفحه ها
فیدها
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 179325
تعداد نوشته ها : 342
تعداد نظرات : 7
X