1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25"> روغن نارگیل چه خاصیتی دارد
مطالب جالب و خواندني - هستي ناصري
روغن نارگیل چه خاصیتی دارد

خاصیت های نارگیل

نارگیل چه خواصی دارد؟

قصد داریم در این نوشته در مورد خواص بی نظیر نارگیل مطالبی را برای شما قرار دهیم.

این میوه در آب و هوا گرم رشد کرده و انواع مختلفی دارد. نارگیل به رنگ های قهوه ای، سبز و زرد می باشد. نارگیل به صورت کلی با رنگ قهوه ای رنگ شناخته می شود. این میوه به صورت های مختلف مصرف می شود. روغن نارگیل، آب نارگیل و میوه ی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

نارگیل یک میوه سرشار از انرژی می باشد که شاید برخی خاصیت این میوه برای شما جالب باشد. نارگیل از سه بخش مهم تشکیل شده است که می توانید به روغن نارگیل، آب نارگیل و میوه آن اشاره کرد.


خواص نارگیل برای سلامتی

ثابت شده است که به طور طبیعی بیماری آلزایمر را درمان می کند.

این میوه به راحتی در بازار در دسترس می باشد، کتون های موجود در نارگیل باعث می شود تا مغز شما انرژی کافی کسب کرده و انرژی لازم برای فعالیت روزمره مغز شما فراهم شود. بیماری آلزایمر بیماری است که سیستم مغز انسان تولید انسولین خود را از دست می دهد، کتون های موجود در این میوه باعث می شود تا عملکرد مغز شما اصلاح شود و از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

از بیماری های قلبی و فشار خون بالا جلوگیری می کند.

روغن نارگیل برای بیماری های قلبی مفید است چرا که این روغن از چربی های طبیعی اشباع شده تشکیل شده است. این روغن باعث می شود تا کلسترول خوب خون شما افزایش پیدا کند و به درمان کلسترول بد خون می پردازد. روغن نارگیل به سلامت قلب کمک کرده و خطر بیماری های مختلف را کاهش می دهد.

عفونت ادراری و عفونت کلیه را درمان می کند و از کبد محافظت می کند.

روغن نارگیل را برای دستگاه عفونت ادراری استفاده می کنند، چرا که این روغن باعث می شود تا التهاب های کلیه از بین رفته و از کبد محافظت می کند. این روغن به نوعی یک آنتی بیوتیک محسوب می شود که برای کبد و کلیه مفید است. همچنین شما می توانید آب نارگیل را برای هیدراته شدن بدن خود مصرف کنید. آب نارگیل برای دفع سنگ کلیه نیز کاربرد دارد.

التهاب و ورم مفاصل را کاهش می دهد.

روغن نارگیل دارای خواص زیادی می باشد که غیرقابل انکار است، این روغن برای کاهش التهاب و ورم مفاصل کاربرد دارد. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن باعث می شود تا التهاب بدن کاهش پیدا کرده و آرتریت درمان شود. روغن نارگیل باعث می شود تا حرارت کلی سطح بدن زیاد شده و سپس سلول های التهابی آنها سرکوب می شود. این روغن ضد درد نیز می باشد.

به پیشگیری و درمان سرطان کمک می کند.

روغن نارگیل می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کند. به علت اینکه در این روغن کتون وجود دارد، سلول های تومور در بدن انسان نابود می شود. کسانی که به بیماری سرطان مبتلا هستند بهتر است از این روغن استفاده کنند. این روغن باعث می شود تا خطر بیماری سرطان معده که باکتری هلیکوباکتر پیلوری عامل آن است از بین برود. عالی ترین خواص روغن نارگیل پیشگیری از انتشار سلول های سرطانی در بدن می باشد.

سیستم ایمنی را تقویت می کند.

این روغن شامل لوریک اسید می باشد که برای کاهش قارچ های بدنی، کم شدن باکتری ها مفید است. این روغن ضدباکتری و ضدویروس می باشد که باعث جلوگیری از رشد ویروس ها می شود. زمانی که می خواهید از رشد میکروب ها در بدن پیشگیری کنید حتما روغن نارگیل مصرف کنید. روغن نارگیل برای بدن بی نظیر است.

حافظه و عملکرد مغز را بهبود می دهد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که روغن نارگیل برای بهتر شدن عملکرد مغز و حافظه ضروری است. کسانی که می خواهند در سنین بالا دچار مشکلات حافظه نشوند بهتر است از روغن نارگیل استفاده کنند. این روغن باعث می شود تا سلول های مغزی به صورت صحیح عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

انرژی و استقامت را بهبود می دهد.

روغن نارگیل برای هضم آسان تر به کار می رود و باعث ایجاد انرژی پایدار در بدن می شود. این روغن می تواند سوخت و ساز سالم بدن را افزایش دهد. روغن نارگیل برای افزایش انرژی و استقامت بدن کاربرد دارد. ورزشکاران به دلیل شناخت فواید بی نظیر این روغن، در طول مسابقات ورزشی از آن استفاده می کنند. می توان قبل از مسابقات یک قاشق روغن را با ترکیب عسل و دانه ی چیا مصرف نمود تا تاثیر آن مشخص شود.

هضم غذا را بهبود می دهد، زخم معده و کولیت اولسروز را کاهش می دهد.

روغن نارگیل به هضم بهتر غذا کمک می کند، این روغن باعث می شود تا زخم های معده از بین رفته و کولیت اولسروز را کاهش می دهد. روغن نارگیل باعث جذب بهتر ویتامین های بدن می شود. تاثیر روغن نارگیل دو برابر بیشتر از اسیدهای چرب امگاه سه در بدن می باشد. این روغن برای از بین بردن باکتری ها و قارچ های بدن کاربرد دارد. اسید معده انسان را کم کرده و از بیماری های گوارشی جلوگیری می کند.

علائم بیماری های کیسه صفرا و پانکراتیت را کاهش می دهد.

روغن نارگیل باعث می شود تا فشار لوزالمعده کم شده و بیماری پانکراتیت کاهش پیدا کند، اگر از بیماری های کیسه صفرا رنج می برید بهتر است این روغن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مشکلات پوستی را بهبود می دهد.

یکی از خاصیت های جالب روغن نارگیل مربوط به مشکلات پوستی بدن می باشد. این روغن مرطوب کننده بوده و به عنوان یک ضد آفتاب قوی می باشد. شما می توانید بسیاری از اختلالات موجود در پوست را به کمک این روغن درمان کنید. التهابات پوستی را کاهش می دهد و یک محافظ قدرتمند در مقابل بیماری های پوستی است. روغن نارگیل ضدباکتری و ضدقارچ می باشد.

از بیماری لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

از قدیم الایام از روغن نارگیل به عنوان یک راه برای پاک کردن باکتری های دهان استفاده می شده است. این روغن دارای اسیدهای چرب مختلف می باشد که ضدباکتری است. شما می توانید روغن نارگیل را در دهان خود قرار داده و به مدت ده دقیقه بچرخانید تا بیماری های دهانی شما کم شود.

از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

یکی از عوامل ایجاد پوکی استخوان در افراد سنین بالا، استرس می باشد. روغن نارگیل به دلیل داشتن ماهیت آنتی اکسیدانی با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. یکی از فواید این روغن افزایش جذب کلسیم در روده ها می باشد.

استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد دو مورد از بزرگ‌ترین عاملان ایجادکننده‌ی پوکی استخوان هستند. از آنجا که روغن نارگیل دارای میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، می‌تواند یک درمان طبیعی پیشرو برای پوکی استخوان باشد. از خواص روغن نارگیل جلوگیری از پوکی استخوان است.

دیابت نوع ۲

دیابت بیماری شناخته شده ای می باشد که در خیلی از افراد وجود دارد. دیابت نوع دوم که مربوط به انسولین می باشد با روغن نارگیل قابل کنترل و پیشگیری می باشد. مواد موجود در روغن نارگیل باعث می شود تا انسولین در سلول های انسان به تعادل رسیده و فرآیند گوارش منظم شود. روغن نارگیل مانع مقاومت به انسولین در دیابت نوع دوم می شود.

دیابت نوع ۱

تحقیقاتی که بر روی موش ها انجام شده، دیابت نوع اول را می توان با مصرف چهار هفته ای روغن نارگیل تا حدود زیادی کنترل کرد. پس می توان عنوان داشت که روغن نارگیل برای دیابت نوع اول نیز مفید است.

روغن نارگیل به کاهش وزن کمک می کند.

روغن نارگیل به دلیل خاصیت تولید انرژی زیاد در بدن به جسم کمک کرده تا وزن از دست دهد. این روغن چربی سوز می باشد و اشتها را کم کرده و برای چربی های شکم بسیار مفید است. روغن نارگیل برای سوزاندن چربی ها بسیار موثر است. خوردن روغن نارگیل باعث می شود تا چربی های شما آب شده و فرآیند های فیزیولوژیکی را منظم کند.

عضله سازی می کند و چربی بدن را از بین می برد.

عضله سازی موضوعی است که ورزشکاران با آن سرو کار دارند. خوردن مکمل های ورزشی قطعا دارای عوارض مختلف برای سلامت بدن می باشد. شما می توانید از روش های گیاهی و طبیعی برای عضله سازی استفاده کنید. مصرف سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل به عضله سازی بدن کمک می کند.

روغن نارگیل برای سلامتی مو نیز فوایدی دارد.

خیلی از افراد از شوره سر شکایت دارند و برخی دیگر دارای موهای خشک و شکننده می باشند. این افراد بهتر است روغن نارگیل را در برنامه خود قرار دهند. چرا که تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی مو دارد.

کاندیدا و عفونت های قارچی را از بین می برد.

این روغن دارای دکانوئیک اسید و لوریک اسید می باشد که دو ماده موثر برای درمان عفونت قارچی است. این روغن با عفونت های قارچی بدن مبارزه کرده و باعث ایجاد چربی های سالم در بدن می شود.

روغن نارگیل ضد پیری است.

تحقیقات نشان می دهد که این روغن خواص ضدپیری دارد. روغن نارگیل باعث کاهش فشار کبد شده و استرس اکسیداتیو را که یکی از عوامل پیری است کاهش می دهد. روغن نارگیل باعث می شود تا سم زدایی بهتری در بدن انجام شود. شما می توانید این روغن را مستقیما بر روی پوست بدن خود قرار دهید تا از فواید روشن کنندگی آن بهره مند گردید.

روغن نارگیل به متعادل شدن هورمون ها کمک می کند.

فواید روغن نارگیل بی شمار است، این روغن به تعادل هورمون ها نیز کمک می کند. یک منبع عالی از چربی های اشباع می باشد. برای دوران یائسگی می توانید از این روغن استفاده کنید.

روغن نارگیل برای تعادل هورمون های بدن حیاتی است. این روغن باعث می شود تا تعادل هورمون های بدن حفظ شود. اگر می خواهید اثر مثبتی بر روی سطح استروژن داشته باشید روغن نارگیل مصرف کنید. این روغن باعث می شود تا قند و غلات در بدن کاهش پیدا کرده و چربی های سالم موجو در این روغن باعث تعادل هورمونی می شود.

آسیب رادیکال های آزاد را حذف می کند.

می دانیم که وجود رادیکال های آزاد مهار نشده در بدن خطرناک است و منجر به بیماری های مختلف می شود. زمانی که شما فعالیت های روزمره و ورزش می کنید رادیکال های آزاد موجود در بدن زیاد می شود، این بدان معناست که شما می توانید در معرض استرس اکسیداتیو قرار بگیرید، چرا که به ضعف و خستگی عضلات منجر می شود. روغن نارگیل برای بهبود این وضعیت موثر است. این روغن باعث می شود تا سیستم دفاعی شما بهبود پیدا کند و باعث حذف رادیکال های آزاد شود.

استرس را از بین می برد.

این روغن دارای خواص ضداسترسی می باشد، استرس باعث می شود تا حالت جسمی و روحی انسان بهم ریخته و اثرات بدی بر روی سلامت بدن دارد. اسیدچرب موجود در روغن نارگیل باعث می شود تا استرس شما کم شود.

به عنوان کرم ضد آفتاب عمل می کند.

روغن های گیاهی معمولا به عنوان ضدآفتاب عمل می کنند، روغن نارگیل به جرات یکی از قوی ترین ضدآفتاب های گیاهی محسوب می شود. این روغن باعث مهار اشعه ی ماوراء بنفش خورشید می شود.

ماسک مو مناسبی است.

این روغن به عنوان یک ماسک مو مناسب نیز استفاده می شود. شما می توانید بعد از شستن موهای خود مقدار از روغن نارگیل را بر روی موهای خود بمالید، این موضوع باعث می شود تا موهای شما از حالت کدر خارج گشته و درخشان شود. این کار را یک هفته انجام دهید.

کرم زیر چشم خوبی است.

خیلی از افراد داری ورم و کبودی زیر چشم هستند، برای درمان این موضوع شما می توانید به جای استفاده از کرم های دور چشم از روغن نارگیل استفاده کنید. کمی روغن را در محل مربوطه مالش دهید تا گرم شود و سپس تاثیر آن را مشاهده کنید.

برطرف کننده ی وز مو است.

شما می توانید برای برطرف کردن وز موهای خود یک مقدار کم از روغن نارگیل را بین انگشتان خود مالش داده و آن را به انتهای موهای خود بمالید. این امر باعث می شود تا وز موهای شما برطرف شود.

درخشان کننده ی پوست است.

داشتن پوست درخشان باعث زیبایی بیشتر می شود. اگر پوست شما درخشان نیست نگران نباشید، شما می توانید روغن نارگیل را به پوست خود بمالید تا درخشان شود.

اسکراب بدن است.

اگر روغن نارگیل را با مقداری نمک دریایی یا شکر ترکیب کنید یک اسکراب عالی برای بدن شما آماده می شود که این امر می تواند به حذف سلول های مرده پوست کمک کند. شما می توانید از این ترکیب برای روشن سازی پوست بهره بگیرید.

هنگام آشپزی می تواند جایگزین چربی های ناسالم شود.

چرا با روغن نارگیل آشپزی نمی کنید؟ شما می توانید برای پخت انواع کیک ها و بیسکوییت از روغن نارگیل بهره بگیرید. روغن نارگیل را می توانید جایگزین چربی های ناسالم کنید.

قرص طبیعی مکیدنی گلو است.

به جای مصرف داروهای شیمیایی می توانید برای از بین بردن گلودرد از روغن نارگیل کمک بگیرید. شما می توانید برای گلودرد و یا درمان سرفه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل میل کنید. این امر باعث می شود تا میکروب ها و ویروس های موجود در گلو شما از بین برود.

تازگی تخم مرغ ها را افزایش می دهد.

شاید جالب است بدانید که مصرف روغن نارگیل برای تخم مرغ باعث می شود که تخم مرغ عمر طولانی تری داشته باشید، می توانید کمی روغن نارگیل را بر روی پوست تخم مرغ ریخته و بگذارید جذب آن شود. این امر باعث می شود تا اکسیژن کمتری به تخم مرغ نفوذ کرده و سالم تر بماند.

به عنوان خمیر دندان خانگی کاربرد دارد.

یکی از خاصیت های عالی نارگیل به عنوان خمیردندان می باشد. شما می توانید روغن نارگیل را با جوش شیرین ترکیب کنید و مقداری نعناع به آن اضافه کنید تا یک خمیر دندان عالی بدست بیاید.

به عنوان دهانشویه ی طبیعی کاربرد دارد.

ترکیب جوش شیرین با روغن نارگیل باعث می شود تا دهانشویه طبیعی داشته باشید. این ترکیب باعث می شود تا لثه های شما بهبود پیدا کرده و تقویت شود.

یک دئودورانت طبیعی است.

می دانیم که نارگیل دارای خواص ضدباکتری می باشد که از بوی بد دهان و بوی بدن جلوگیری می کند. شما می توانید به روغن نارگیل به عنوان یک دئودورانت طبیعی نگاه کنید.

به صورت محلول سلولیت استفاده می شود.

برای اثرات آفتاب سوختگی شما می توانید مقداری روغن نارگیل را با ده قطره روغن گریپ فروت ترکیب کنید و روی ناحیه سوخته شده ماساژ دهید. این امر باعث افزایش جریان خون شده و سم زداست.

دافع حشرات است.

شما می توانید از روغن نارگیل برای فراری دادن حشرات موزی استفاده کنید، برای این منظور می توانید روغن نارگیل را با دو قطره نعناع ترکیب کنید تا به عنوان دافع حشرات قابل استفاده باشد.

یک کرم ضد قارچ محسوب می شود.

روغن نارگیل دارای خواص آنتی بیوتیکی می باشد که برای قارچ های پوست بدن مناسب است. کسانی که به قارچ پوستی مبتلا هستند می توانند از روغن نارگیل استفاده کنند.

به داشتن خواب راحت کمک می کند.

اگر خواب راحت ندارید بهتر است روغن نارگیل را مصرف کنید، این روغن دارای خواص آرام بخش می باشد که به کاهش استرس کمک می کند.

با جوش های پوستی مبارزه می کند.

جوش های پوستی بیشتر به خاطر رشد بیش از حد باکتری ها ایجاد می شود. روغن نارگیل که یک آنتی اکسیدان مناسب است با جوش های پوستی مقابله می کند.

درمانی برای معالجه ی اگزما و پسوریازیس به شمار می رود.

روغن نارگیل را می توان برای درمان خشکی پوست نیز استفاده کرد، کسانی که بیماری اگزما و پسوریازیس دارند می توانند از این روغن استفاده کنند.

خواص آب نارگیل برای سلامتی و زیبایی

سلامت قلبی عروقی را افزایش می دهد.

آب نارگیل دارای خواص زیادی برای بدن می باشد که شما می توانید از آب نارگیل برای سلامت قلب و عروق خود استفاده کنید. آب نارگیل باعث می شود تا فشار خون کم شود و خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. شما می توانید یک بار در طول روز آب نارگیل مصرف کنید.

سوخت ساز را افزایش می دهد.

اگر سوخت و ساز شما بیشتر شود بدین معناست که شما کالری بیشتری را می سوزانید، آب نارگیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

از سنگ کلیه جلوگیری می کند.

یکی از روش هایی که برای پیشگیری از سنگ کلیه استفاده می شود آب نارگیل است. سنگ کلیه دارای دردهای زیادی می باشد. شما می توانید با مصرف آب نارگیل از سنگ کلیه جلوگیری کنید.

به گوارش کمک می کند.

مصرف فیبر برای داشتن عملکرد مناسب سیستم گوارش ضروری است. آب نارگیل سرشار از فیبر می باشد که باعث می شود تا سلامت دستگاه گوارش شما تضمین شود.

از کم آبی بدن جلوگیری کرده و آن را درمان می کند.

کم آبی برای بدن مضر است چرا که بیشتر مواد تشکیل دهنده بدن را آب تشکیل می دهد. آب نارگیل باعث می شود تا بدن شما هیدراته باقی بماند. خیلی از ورزشکاران از آب نارگیل بعد از تمرین خود استفاده می کنند. کم آبی باعث می شود تا مواد مغذی و املاح بدن نیز از دست برود.

به گرفتگی عضلانی کمک می کند.

آب نارگیل می تواند به کاهش گرفتگی عضلات کمک کند چرا که این میوه دارای پتاسیم می باشد و از اسپاسم عضلات شما پیشگیری می کند. اگر ورزش های سنگین انجام می دهید بهتر است آب نارگیل میل کنید.

استخوان ها را قوی می کند.

استخوان های بدن انسان برای حفظ تراکم خود نیاز به مواد مختلف دارند، آب نارگیل می تواند باعث تقویت استخوان شده و تراکم استخوانی را حفظ کند. این میوه دارای منیزیم می باشد که قدرت استخوان ها را افزایش می دهد.

نفخ را کاهش می دهد.

خیلی از افراد دچار نفخ می شوند، آب نارگیل این خاصیت را دارد که نفخ را کاهش دهد چرا که دارای مقادیر زیادی پتاسیم می باشد که باعث خنثی شدن اثر سدیم در بدن می شود.

به کاهش وزن کمک می کند.

یکی از خواص جالب نارگیل خواص کاهش وزن آن می باشد. شما به دلایل مختلف دارای اضافه وزن می شوید که یکی از این دلایل مصرف مواد پرکالری می باشد. نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه باعث افزایش وزن می شود. اگر حس می کنید گرسنه هستید آب نارگیل میل کنید. چرا که دارای فیبر می باشد و باعث می شود تا احساس سیری کنید.

به افراد دیابتی کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که می توانید آب نارگیل را برای بیماری دیابت مصرف کنید. این آب میوه باعث می شود تا از لخته شدن خون در برابر بیماری های مختلف پیشگیری شود.

فشارخون را پایین می آورد.

آب این میوه به صورت مستقیم بر روی فشار خون موثر است. آب نارگیل باعث می شود تا فشار خون کاهش پیدا کند و همچنین باعث کاهش کلسترول خون می شود. این میوه دارای خاصیت آنتی ترومبوتیک می باشد که از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

اسهال را درمان می کند.

این میوه آب از دست رفته بدن را جبران می کند. همین امر باعث می شود تا اسهال درمان شود. آب نارگیل به دلیل داشتن سدیم و کلرید و قند پایین یک جایگزین مناسب برای داروهای اسهال می باشد.

جایگزین الکترولیت است.

آب نارگیل را می توان جایگزین موقت الکترولیت دانست. این آب میوه لذیذ کمبود الکترولیت در بدن را جبران می کند. یکی از دلایل محبوبیت این میوه در جنگ جهانی دوم همین امر بوده است.

یک سم زداست.

سم زدایی برای بدن واجب است، بدن باید بتواند مواد زائد را دفع کند. آب نارگیل باعث می شود تا مواد مضر از اندام های ما خارج شده و بدن انسان سالم باقی بماند.

برای بعد از یک جلسه تمرین طولانی مفید است.

شما می توانید به جای مصرف نوشیدنی های مضر انرژی زا آب نارگیل میل کنید. این آب میوه خوشمزه دارای منیزیم و کلسیم کافی می باشد که به حفظ تعادل مناسب مایع بدن کمک می کند.

سطح PH را متعادل می کند.

سم موجود در بدن و همچنین ترکیبات شیمیایی آن بدن را اسیدی می کند، اسیدی شدن بدن باعث ایجاد بیماری های مختلف مانند سوزش معده، دیابت، ضعف سیستم ایمنی می شود. شما می توانید آب نارگیل را که دارای خاصیت قلیایی می باشد مصرف کنید.

انرژی زایی فوری است.

آب نارگیل دارای قند طبیعی می باشد که تاثیر زیادی در انرژی زایی بدن دارد. این آب میوه دارای پتاسیم می باشد.

خماری را برطرف می کند.

مصرف آب نارگیل باعث می شود تا تهوع انسان کاهش پیدا کرده و معده آرامش خود را به دست بیاورد. آب نارگیل دارای املاح و مواد معدنی زیادی می باشد که می توان پس از مصرف الکل از این آب میوه برای جایگزین کردن مواد از دست رفته استفاده نمود. این میوه دارای آنتی اکسیدان های مختلف نیز می باشد که باعث می شود تا با استرس بدن شما مقابله کند. مصرف الکل باعث از دست رفتن املاح بدن شده و ایجاد استرس می کند.

سردرد را تسکین می دهد.

یکی از دلایل ایجاد سردرد در خیلی از افراد کم آبی می باشد، نارگیل می تواند آب مورد نیاز بدن شما را تامین کند. کسانی که بیماری میگرن دارند به دلیل سطح پایین منیزیم بدنشان با آن درگیر هستند. آب نارگیل از حملات میگرنی جلوگیری می کند.

آلزایمر را درمان می کند.

آلزایمر یکی از بیماری هایی می باشد که به سیستم عصبی مرتبط است. تحقیقات نشان می دهد که ترنس زیتین یک سیتوکینین است که در آب نارگیل وجود دارد و باعث می شود تا از اختلالات حافظه جلوگیری شود.

جایگزینی سالم برای نوشیدنی های کافئین دار است.

ما ایرانی ها عادت داریم که در طول روز از نوشیدنی های کافئین دار استفاده کنیم. شما می توانید آب نارگیل را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. چرا که این آب میوه شامل آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین سی می باشد.

خواص ضد میکروبی دارد.

این میوه دارای خاصیت ضدمیکروبی می باشد که برای بدن مفید و موثر است. دستگاه گوارش شما نیازمند موادی است که دارای خواص ضدمیکروبی باشند. چرا که باعث هضم بهتر خوراکی ها می شود.

سیستم ایمنی را تقویت می کند.

شما اگر می خواهید سیستم ایمنی قوی داشته باشید به شما توصیه می کنیم آب نارگیل میل کنید. آب نارگیل دارای ویتامین سی فراوان می باشد که باعث می شود تا بدن شما از سموم پاکسازی شود. آب نارگیل همچنین برای ویروس های مختلف نظیر سرماخوردگی کاربردی است.

دارای خواص ضد تومور است.

اگر شما بتوانید آب نارگیل را به صورت روزمره مصرف کنید می توانید یک خاصیت ضد تومور را در بدن خود ایجاد کنید. آب نارگیل حاوی هورمون های گیاهی ضروری برای بدن می باشد.

به سلامت چشم کمک می کند.

این میوه خوشمزه و لذیذ باعث می شود تا بینایی شما کمتر دچار آسیب شود. آب نارگیل به دلیل داشتن ویتامین ب یک زیاد باعث می شود تا ماهیچه های چشم شما قوی شده و بینایی شما در شب تضمین شود.

استرس را کاهش ‌می دهد.

استرس بخشی از زندگی هر انسانی می باشد. نوشیدن یک لیوان آب نارگیل باعث می شود تا تنش های روزمره شما از بین برود. آب نارگیل شامل ویتامین ب پنج و ب شش می باشد که باعث کاهش سطح استرس می شود.

بی خوابی را درمان ‌می کند.

اگر بی خوابی به مدت طولانی درمان نشود باعث می شود که سلامتی شما به خطر بیفتد. آب نارگیل دارای ماده طبیعی می باشد که باعث آرام بخشی بدن شده و ضد تشنج است.

حافظه را تقویت ‌می کند.

این میوه باعث می شود تا حافظه شما تقویت شود، می توانید آب نارگیل را به فرزندان خود بدهید تا دارای حافظه مناسبی باشند. آب نارگیل دارای اسید آمینه می باشد که برای یادآوری مطالب مناسب است.

سنگ صفرا را درمان ‌می کند.

اگر درگیر بیماری سنگ صفرا هستید آب نارگیل مصرف کنید. این آب میوه به شکستن سنگ صفرا در بدن کمک می کند.

با افسردگی مبارزه ‌می کند.

شاید برای شما جالب باشد اما باید به جرات بگوییم که آب نارگیل برای درمان بیماری افسردگی مناسب است. این امر توسط محققان ثابت شده است. شما می توانید برای داشتن خلق و خوی بهتر آب نارگیل میل کنید.

نوشیدنی سالم برای زنان باردار و شیرده است.

آب نارگیل همانطور که گفته شد دارای خواص زیادی برای سلامت بدن می باشد، این آب میوه برای زنان باردار و شیرده نیز موثر است. چرا که از تهوع صبحگاهی جلوگیری کرده و یبوست بارداری را درمان می کند. اگر می خواهید از تهوع صبحگاهی و خستگی بارداری در امان باشید آب نارگیل میل کنید.

به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک ‌می کند.

آب نارگیل دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشدکه باعث شکست رادیکال های آزاد بدن می باشد. اگر می خواهید سالم بمانید آب نارگیل بنوشید.

برای نوزادان مفید است.

این میوه برای کودکان و نوزادان توصیه شده است چرا که دارای مواد معدنی زیادی در خود می باشد که باعث تامین نیازهای نوزادان می شود.

آسیب های شیمی درمانی را متوقف ‌می کند.

اگر شیمی درمانی می کنید بهتر است آب نارگیل بخورید تا عوارض شیمی درمانی کمتر شود. این میوه به پلاکت های خون و سلول های بدن کمک می کند تا بازسازی شوند.

منبع: روغن نارگیل

(0) نظر
برچسب ها : نارگیل
صفحه نخست پست الکترونیک وبلاگ تبیان
نوشته های پیشین
هفته دوم مهر 1402 هفته سوم اردیبهشت 1400 هفته اول شهریور 1399 هفته سوم خرداد 1399 هفته دوم خرداد 1399 هفته اول خرداد 1399 هفته سوم اردیبهشت 1399 هفته اول اردیبهشت 1399 هفته چهارم فروردین 1399 هفته سوم فروردین 1399 هفته دوم فروردین 1399 هفته اول فروردین 1399 هفته چهارم اسفند 1398 هفته دوم اسفند 1398 هفته اول اسفند 1398 هفته چهارم بهمن 1398 هفته سوم بهمن 1398 هفته دوم بهمن 1398 هفته اول بهمن 1398 هفته چهارم دی 1398 هفته سوم دی 1398 هفته دوم دی 1398 هفته اول دی 1398 هفته چهارم آذر 1398 هفته سوم آذر 1398 هفته دوم آذر 1398 هفته اول آذر 1398 هفته سوم آبان 1398 هفته دوم آبان 1398 هفته اول آبان 1398 هفته چهارم مهر 1398 هفته سوم مهر 1398 هفته دوم مهر 1398 هفته اول مهر 1398 هفته چهارم شهریور 1398 هفته سوم شهریور 1398 هفته اول شهریور 1397 هفته چهارم مرداد 1397 هفته سوم مرداد 1397 هفته دوم مرداد 1397 هفته اول مرداد 1397 هفته چهارم تیر 1397 هفته سوم تیر 1397 هفته دوم تیر 1397 هفته اول تیر 1397 هفته اول اردیبهشت 1397 هفته چهارم بهمن 1396 هفته سوم آبان 1396 هفته سوم تیر 1396 هفته چهارم خرداد 1396 هفته سوم خرداد 1396 هفته اول خرداد 1396 هفته سوم اردیبهشت 1396 هفته اول اردیبهشت 1396 هفته چهارم فروردین 1396 هفته سوم فروردین 1396 هفته دوم فروردین 1396 هفته اول فروردین 1396 هفته چهارم اسفند 1395 هفته دوم اسفند 1395 هفته چهارم بهمن 1395 هفته سوم دی 1395 هفته دوم دی 1395 هفته چهارم مرداد 1395 هفته چهارم دی 1393
موضوعات
سلامتی (124) تغذیه سالم (49) تناسب اندام (44) اس ام اس (24) زیبایی (20) سبک زندگی (17) آشپزی (13) موفقیت (11) پوست (10) تعبیر خواب (8) گردشگری (8) گیاهان دارویی (7) شعر (6) وب سایت و سئو (5) سلامت روان (5) موفقیت شخصی (4) عاشقانه (4) ماه مبارک رمضان (3) سلامتی علائم بیماری سرطان (2) سئو (2) انشا (2) سخنان بزرگان (2) سلامت (2) جالب و خواندنی (2) دعا و مناجات (2) اخبار اقتصادی (2) سرگرمی (2) کسب درآمد (1) وب سایت (1) اخبار دانشگاهی (0) تغذیه پرندگان (0) بدون موضوع (41)
صفحه ها
فیدها
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 177517
تعداد نوشته ها : 342
تعداد نظرات : 7
X